http://just-books-m.blogspot.cz/rss
twitter
    Následujte nás na twitteru! :)
https://twitter.com/Just_books_M

Alice Mossová - Smrtící polibek


Autor: Alice Mossová

Název: Smrtící polibek

Série: Smrtící polibek

Nakladatelství: Levné knihy

Díl: První

České vydání: 270, paperback
 




Anotace:
Když drsný Finn a okouzlující Lucas přijedou do Winter Millu, život šestnáctileté Faye McCarronové se začíná pořádně zamotávat. Dva chlapci bojující  o její srdce jsou jen začátek; ve městě se začínají dít neblahé věci. V lesích je nalezeno mrtvé tělo, motocyklový gang se potlouká po okolí a sníh prostě nepřestává padat… Něco zlého se dalo do pohybu a jedině Faye a její nejlepší kamarádka Liz to mohou zastavit. Jak teplota klesá a noci do Halloweenu se krátí, dívky musejí odhalit tajemství Winter Millu - než bude příliš pozdě.
****
 Ve Winter Millu je sice teprve září, ale sněhová pokrývka si dala na spěch a zasypala celé městečko svou ledovou krásou. Nudné, a hlavně klidné město ožívá s příjezdem mediálně známé, chladné Mercy Morrowové s jejím synem Lucasem, a motocyklového gangu, jemuž velí  Joe Crowley, který vychovává syna Finna. Chvíli potom, co přijeli, se v lese stane vražda - snad první v celé historii města. A to už se musí dít něco vážně divného. A jak už nám je známo z anotace, tak Faye a její kamarádka Liz jsou jediné, které to můžou zastavit. 

Faye a Liz jsou kamarádky už od dětství, a než do města přijeli Finn a Lucas, jejich přátelství a všechno v jejich nudném městečku, bylo v pořádku. Jejich přátelství je ovšem ohroženo, když se setkají s Lucasem, u kterého si je Liz jistá, že právě on bude její budoucí přítel. Lucas má však oči jen a jen pro Faye. Faye v sobě nezapře svého novinářského ducha a je odhodlaná přijít na to, co mají motorkáři, chladná Mercy a vlci, kteří se najednou objevili, v jejich lese společného.  Při hledání pravdy se Faye zaplete do několika událostí, ze kterých by nejednoho klepl infarkt, pravda ovšem může mít ohromující dopad na nic netušící, a hlavně nevinné obyvatele Winter Millu.

Když jsem knihu začínala číst, tak mě asi do své čtvrtiny nudila a nebavila mě. V něčem mi strašně připomínala knihu The Body Finder od Kimberly Derting, a to se mi moc nezamlouvalo. V dalším případě mi vadil trochu předvídatelný děj, ale jak říkám, to všechno mi přišlo asi pouze do čtvrtiny knihy, pak už se kniha rozjela a já jsem si čtení dokonce i užívala, i když nepříjemného pocitu, že je kniha podobná The Body Finder, jsem se nezbavila. Taky mi v některých případech vadila hlavní hrdinka Faye, která podle mého musela být vždy středem pozornosti. Naopak jsem si velmi oblíbila její nejlepší kamarádku Liz, a byla škoda, že se v příběhu neobjevovala častěji. 

Samozřejmě, že o Faye bojuje i Finn, který, i když vyrůstal s drsnými motorkářským gangem, má srdce romantika. A vinou kletby není jen obyčejný náctiletý hodný hoch. Myslím, že Finn působil místy až přeslazeně, a to se mi moc nelíbilo. Lucas si mé srdce taky nijak zvlášť nezískal. Byl to bohatý, příliš sebejistý týpek, co si o sobě příliš mnoho myslel. Na konci knihy ale začínal být zajímavý a, podle mého, i ději prospěšný. Začínal odhalovat tajemství své rodiny a svůj vlastní původ - to je to, co ho přimělo být méně namyšlený. Faye ale samozřejmě přitahují oba dva a musí si vybrat toho pravého, protože na jejím výběru závisí životy všech obyvatel. Zní to sice trošku otřepaně, ale jak to bylo zapracované v knize, tak se mi to i líbilo. Co se týče mužských protagonistů, ani jeden mě do kolen nedostával - to mě trochu zklamalo, protože u dobrých knih očekávám, že prostě budu po hrdinovi doslova slintat.

Závěr knihy byl na mě trošku moc urychlený a moc se mi nelíbilo, jak to nakonec dopadlo. Kniha není zrovna dějově originální, ale přesto se našlo několik věcí, co mě na knize bavilo a udělalo ji aspoň trochu odlišnou od ostatních romanťáren. Knize bych taky připsala k dobru to, že nebyla vyprávěna pouze z Fayeniného pohledu, ale taky z pohledu ostatních hlavních i vedlejších postav. Tak jsem aspoň mohla sledovat to, co se dělo někde jinde, na jiném místě. 
Proto doufám, že ve druhém díle se mi všechno vysvětlí a já už nebudu jenom nevěřícně kroutit hlavou. Sečteno a podtrženo, kniha není zrovna dějově originální, ale přesto se našlo několik věcí, co mě na knize bavilo a udělalo jí aspoň trochu odlišnou od ostatních romanťáren. Knize bych taky připsala k dobru to, že nebyla vyprávěna pouze z Fayeniného pohledu, ale i ostatních hlavních i vedlejších postav, takto jsem aspoň mohla sledovat to co se dělo někde jinde na jiném místě.

Taky bych se chtěla trochu pozastavit nad obálkou knihy, která je podlě mě strašná. Nelíbí se mi na ní ta dívka, která má až přehnaně rudé rty. Pokáždé, když se na tu obálku podívám, ty rty prostě přitáhnou můj pohled a já si pokaždé říkám, že jsou prostě škaredé. Naopak se mi líbí styl písma, který je jednoduše perfektní a na obálku téhle knihy se hodí. To samé bych mohla říct i o vlku a zasněžené krajině, protože pěkně vystihují to, co se v knize bude dít.

Kdybych to všechno měla sečíst a ohodnotit, tak bych knize dala asi 80% ze sta. Nebyla to kniha, u které bych hltala stránky, ale bylo na ní něco, co vás prostě drželo a nutilo vás to pokračovat dál. Já už mám dokonce koupený druhý díl, který už čeká na to, až si ho přečtu.


0 komentářů:

Okomentovat