http://just-books-m.blogspot.cz/rss
twitter
    Následujte nás na twitteru! :)
https://twitter.com/Just_books_M

Kerstin Gier - Rudá jako rubín





Autor: Kerstin Gier

Název: Rudá jako rubín

Série: Drahokamy

Nakladatelství: CooBoo

Díl: První

České vydání: 334 stran, vázaná s přebalem





Česká anotace:

Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět, a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.

*****

První, co vás na knize zaujme, je obálka. Růžová je prostě nepřehlédnutelná - četla jsem, že tohle hodně čtenářů odradilo, ale víte, co se říká – Nesuď knihu podle obalu. V tomto případě to platí dvojnásobně! Já jsem si například obálku zamilovala na první pohled a miluju ji stále.

Šestnáctiletá Gwendolin pochází z rodiny se speciálním časocestovacím genem, který lidem umožňuje cestovat časem.  Gwenny se cítí jako obyčejná a průměrná dospívající dívka, mínus skutečnost, že může vidět a mluvit s duchy. Není hvězdná studentka a její dovednosti blednou ve srovnání s tím, co dokáže  její dokonalá sestřenice Charlotte, která má celoživotní zkušenosti s tancem, historií, jazyky a šermem.  Ačkoliv obě dvě dívky pocházejí z rodu Montrosů, je to právě Charlotte, která zdědila gen, protože je narozena ve správný den - který vypočítal sám Isaac Newton! Proto všechny překvapí, když jednoho odpoledne je to právě Gwenny, a ne Charlotte, která cestuje staletí do minulosti. Nepřipravená a vyděšená Gwenny se tak ocitá v nebezpečném, komplikovaném světě plném tajemství.

Gwendolin mě jako hlavní hrdinka dostala - a to se mi příliš často nestává. Není bezchybná, říká hloupé věci a opravdu si neví rady s Gideonem, se kterým má spolupracovat.

Gideon je arogantní, devatenáctiletý mladík, který také cestuje časem. Nemyslí si, že Gwendolin je stvořená pro tento typ cestování, ale několikrát se ukáže, že se mýlil. Jeho prvotní nesympatie se ovšem postupně mění. Přes to všechno je však Gideon  hodný kluk, a já jsem ho měla velmi ráda.

Leslie je Gwennina nejlepší kamarádka, a ví úplně všechno.  Oblíbila jsem si jí hned na začátku. Bavili mě její vtipné hlášky a její chladný rozum – teda, většinou. Je velká optimistka a vše kolem cestování časem bere v klidu. Připadalo mi, že Leslie má v příběhu roli detektiva - cokoliv chce Gwenny vědět, to Leslie vypátrá. Škoda, že v knize nedostala tolik prostoru.

Když jsem knihu otevřela, nečekala jsem, že budu tak snadno, a hlavně rychle, vtažena do příběhu. Je plná zábavných a nepředvídatelných věcí. Cestování časem pro mě bylo vždycky trochu matoucí, ale Kerstin Gier odvedla dobrou práci s vysvětlováním. A i když je v knize spoustu postav, tak jsem nikdy neměla pocit, že bych se ztrácela.

Svět, který Gier vytvořila, byl fantastický. Nemůžu se dočkat na pokračování Modrá jako smaragd.

Jak jistě víte, už brzo můžeme v kině očekávat filmové zpracování, na které jsem já osobně moc zvědavá. A jestli se už nemůžete dočkat, tak si chvíle čekání můžete ukrátit sledováním filmového traileru.



 



                                                                                                                                                                                                                 









0 komentářů:

Okomentovat